Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Κράτησα τη ζωή μου ..





Τ᾿ νθισμένο πέλαγο κα τ βουν στ χάση το φεγγαριο
μεγάλη πέτρα κοντ στς ραποσυκις κα τ᾿ σφοδίλια
τ
σταμν πο δν θελε ν στερέψει στ τέλος τς μέρας
κα
τ κλειστ κρεβάτι κοντ στ κυπαρίσσια κα τ μαλλιά σου
χρυσά· τ
᾿ στρα το Κύκνου κι κενο τ᾿ στρο λδεβαράν.

Κράτησα τ
ζωή μου κράτησα τ ζωή μου ταξιδεύοντας
νάμεσα στ κίτρινα δέντρα κατ τ πλάγιασμα τς βροχς
σ
σιωπηλς πλαγις φορτωμένες μ τ φύλλα τς ξις,
καμι
φωτι στν κορυφή τους· βραδιάζει.
Κράτησα τ
ζωή μου· στ᾿ ριστερό σου χέρι μία γραμμ
μι
χαρακι στ γόνατό σου, τάχα ν πάρχουν
στ
ν μμο το περασμένου καλοκαιριο τάχα
ν
μένουν κε πο φύσηξε βορις καθς κούω
γύρω στ
ν παγωμένη λίμνη τν ξένη φωνή.
Τ
πρόσωπα πο βλέπω δ ρωτον μήτε γυναίκα
περπατώντας σκυφτ
βυζαίνοντας τ παιδί της.
νεβαίνω τ βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές· χιονισμένος
κάμπος,
ς πέρα χιονισμένος κάμπος, τίποτε δ ρωτον
μήτε
καιρς κλειστός σε βουβ ρμοκλήσια μήτε
τ
χέρια πο πλώνουνται γι ν γυρέψουν, κι ο δρόμοι.
Κράτησα τ
ζωή μου ψιθυριστ μέσα στν πέραντη σιωπ
δ
ν ξέρω πι ν μιλήσω μήτε ν συλλογισθ· ψίθυροι
σ
ν τν νάσα το κυπαρισσιο τ νύχτα κείνη
σ
ν τν νθρώπινη φων τς νυχτερινς θάλασσας στ χαλίκια
σ
ν τν νάμνηση τς φωνς σου λέγοντας «ετυχία».
Κλείνω τ
μάτια γυρεύοντας τ μυστικ συναπάντημα τν νερν
κάτω
π᾿ τν πάγο τ χαμογέλιο τς θάλασσας τ κλειστ πηγάδια
ψηλαφώντας μ
τς δικές μου φλέβες τς φλέβες κενες πο μο ξεφεύγουν
κε πο τελειώνουν τ νερολούλουδα κι ατς νθρωπος
πο
βηματίζει τυφλς πάνω στ χιόνι τς σιωπς.
Κράτησα τ
ζωή μου, μαζί του, γυρεύοντας τ νερ πο σ᾿ γγίζει
στάλες βαρει
ς πάνω στ πράσινα φύλλα, στ πρόσωπό σου
μέσα στ
ν δειο κπο, στάλες στν κίνητη δεξαμεν
βρίσκοντας
ναν κύκνο νεκρ μέσα στ κάτασπρα φτερά του,
δέντρα ζωνταν
κα τ μάτια σου προσηλωμένα.

δρόμος ατς δν τελειώνει δν χει λλαγή, σο γυρεύεις
ν
θυμηθες τ παιδικά σου χρόνια, κείνους πο φυγαν
κείνους
πο
χάθηκαν μέσα στν πνο τος πελαγίσιους τάφους,
σο ζητς τ σώματα πο γάπησες ν σκύψουν
κάτω
π τ σκληρ κλωνάρια τν πλατάνων κε
πο
στάθηκε μία χτίδα το λιου γυμνωμένη
κα
σκίρτησε νας σκύλος κα φτεροκόπησε καρδιά σου,
δρόμος δν χει λλαγή· κράτησα τ ζωή μου.
Τ
χιόνι
κα
τ νερ παγωμένο στ πατήματα τν λόγων.


Γιργος Σεφέρης 
πιφάνια, 1937





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου